Data |
Activitatea |
|
27 iunie |
Anunţarea concursului (publicarea funcţiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naţionale, a comisiilor de organizare la nivel judeţean şi a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere |
|
28 iunie-17 iulie |
Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă |
|
18-21 iulie |
Evaluarea dosarelor de înscriere |
|
22 iulie |
Afişarea listei candidaţilor admişi la evaluarea dosarelor |
|
25 iulie |
Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor şi remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere |
|
26-27 iulie |
Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere |
|
28 iulie |
Afişarea listei finale a candidaţilor admişi la evaluarea dosarelor |
|
29 iulie |
Stabilirea centrelor speciale de desfăşurare a probei scrise Repartizarea candidaţilor pe centre |
|
1 august-6 septembrie |
Transmiterea solicitărilor ISJ/ISMB către consiliile profesorale, autorităţile locale şi companii/ universităţi, în vederea desemnării membrilor comisiilor de interviu |
|
8 septembrie |
Desfăşurarea probei scrise |
|
8 septembrie |
Afişarea rezultatelor la proba scrisă |
|
8-9 septembrie |
Depunerea contestaţiilor la proba scrisă |
|
12-13 septembrie |
Soluţionarea contestaţiilor la proba scrisă |
|
13 septembrie |
Afişarea rezultatelor finale la proba scrisă |
|
14-18 septembrie |
Înregistrarea opţiunilor candidaţilor pentru unitatea la care candidează şi, în funcţie de opţiune, depunerea documentelor pentru unităţile de învăţământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.597/2021, cu modificările şi completările ulterioare |
|
19-20 septembrie |
Constituirea comisiilor pentru proba de interviu |
|
21 septembrie |
Publicarea graficului de desfăşurare a interviurilor |
|
22-29 septembrie |
Desfăşurarea probei de interviu |
|
23-30 septembrie |
Depunerea şi soluţionarea contestaţiilor la proba de interviu |
|
30 septembrie |
Afişarea rezultatelor finale ale concursului |
|
3 octombrie |
Exprimarea opţiunilor candidaţilor declaraţi admişi pentru mai multe funcţii/unităţi de învăţământ |
|
4 octombrie |
Validarea rezultatelor finale |
|
5 octombrie |
Emiterea deciziilor de numire |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar 2021
Dosarul de înscriere la concurs se încarcă în aplicaţia informatică dedicată şi trebuie să conţină obligatoriu următoarele documente:
a) Curriculum Vitae Europass, conform modelului prevăzut în H.G. nr. 1021/2004;
b) cerere de înscriere completată şi semnată de candidat, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;
c) cartea de identitate;
d) certificatul de naştere şi, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;
e) hotărârile judecătoreşti/alte documente pentru persoana care şi-a schimbat numele din diferite motive, dacă este cazul;
f) actele de studii: diploma de licenţă/certificatul de echivalare emis în condiţiile art. 149 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
g) ultimul document de numire/transfer/repartizare ca titular în învăţământul preuniversitar;
h) adeverinţă, eliberată de unitatea de învăţământ în care este titular, din care să reiasă şi vechimea în învăţământ, obţinerea calificativelor "Foarte bine" în ultimii 2 ani şcolari încheiaţi lucraţi efectiv la catedră sau în funcţii de conducere, îndrumare şi control, precum şi faptul că nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii doi ani şcolari anteriori anului desfăşurării concursului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;
i) cazier judiciar din care să reiasă că nu are antecedente penale;
j) certificat medical eliberat în temeiul prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, conform Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice şi al ministrului sănătăţii nr. 3.177/147/2015 privind aprobarea formularului specific al certificatului medical necesar pentru încadrarea şi menţinerea într-o funcţie de conducere sau de îndrumare şi de control din învăţământul preuniversitar;
k) declaraţie pe propria răspundere care să ateste că nu a avut statutul de "lucrător al Securităţii" sau "colaborator al Securităţii", conform modelului din anexa nr. 5 la prezenta metodologie;
l) declaraţie pe propria răspundere că nu se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate, conform anexei nr. 6;
m) declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea conţinutului documentelor din dosarul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta metodologie;
n) înainte de desfăşurarea probei de interviu, în intervalul stabilit pentru exprimarea opţiunilor privind funcţia/funcţiile, unitatea/unităţile de învăţământ pentru care optează, candidaţii vor încărca în aplicaţia informatică, pentru funcţiile care necesită condiţii speciale, şi următoarele documente, după caz:
1. documentul privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru CJRAE/CMBRAE;
2. documentul privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (4), pentru unităţile de învăţământ special, centrele de educaţie incluzivă;
3. documentul justificativ privind îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 3 alin. (5), pentru unităţile de învăţământ cu predare integrală în limbile minorităţilor naţionale sau cu secţii de predare în limbile minorităţilor naţionale, în care sunt normate una sau mai multe funcţii de director adjunct.
4. avizele prevăzute la art. 24 alin. (2) şi (3).
Pentru utilizarea aplicaţiei informatice dedicate, Ministerul Educaţiei elaborează proceduri specifice de utilizare.
(2) Documentul prevăzut la alin. (1) litera (h) se eliberează, la cererea candidaţilor, în maximum 5 zile lucrătoare de la solicitare.
18 Ian 2023 Guvernul României a aprobat în ședința de astăzi, 18 ianuarie, Strategia națională privind educația pentru mediu și schimbări climatice 2023 - 2030 . Este un moment de maximă importanță pentru învățământul românesc, fiind pentru prima...
()
18.Ian.2023
16 Ian 2023 Ministerul Educației, prin Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), a lansat licitația având ca obiectiv achiziția de manuale școlare, elaborate în conformitate cu programele școlare în vigoare. Procedura de...
()
16.Ian.2023
11 Ian 2023 Prezentare apel (fișier ppt) - susținută în cadrul webinar-ului anunțat mai jos -------------------------- Ministerul Educației organizează joi, 12.01.2023, începând cu ora 10:00, un webinar cu scop informativ, adresat beneficiarilor...
()
11.Ian.2023
28 Dec 2022 La inițiativa Ministerului Educației, a fost adoptată în ședința de astăzi, 28 decembrie 2022, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a serviciilor de educație timpurie complementare şi...
()
28.Dec.2022
23 Dec 2022 Ministerul Educației , în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a lansat apelul competitiv de proiecte pentru „ Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților...
()
23.Dec.2022
19 Dec 2022 Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a lansat apelul competitiv de proiecte pentru „ Dotarea cu mobilier, materiale didactice și...
()
19.Dec.2022
13 Dec 2022 Ministrul Educației, Ligia Deca, a participat luni, 12 decembrie, la festivitatea de premiere a olimpicilor români, medaliați în acest an la competițiile internaționale pe discipline școlare. Festivitatea de premiere a elevilor români...
()
13.Dec.2022
09 Dec 2022 Ministrul Educației, Ligia Deca, a participat, în perioada 7 - 8 decembrie 2022, alături de Luca Niculescu, coordonatorul național al procesului de aderare la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) și de o delegație...
()
13.Dec.2022
12 Dec 2022 Lotul de juniori al României și-a trecut în palmares 6 medalii (o medalie de argint și cinci medalii de bronz) la a XIX-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Ştiinţe (IJSO), desfăşurată în perioada 2 - 12 decembrie, la Bogota...
()
12.Dec.2022
07 Dec 2022 Bugetul pentru învățământ prevăzut pentru anul 2023 este de 49.509 milioane de lei, respectiv 3,2% din PIB. În aceste condiții, bugetul învățământului pentru anul 2023, pe toate sursele de finanțare, este mai mare cu 6.032 milioane de...
()
07.Dec.2022