Inspectoratul Școlar Județean Suceava urmărește realizarea politicilor şi programelor de dezvoltare ale învăţământului preuniversitar în profil teritorial, asigurarea cadrului organizatoric şi funcţional favorabil creşterii calităţii serviciilor educative în şcoli, care să permită tinerilor absolvenţi o mai buna orientare într-o economie şi o societate bazată pe cunoaştere. |
Data |
Activitatea |
|
|
27 iunie |
Anunţarea concursului (publicarea funcţiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naţionale, a comisiilor de organizare la nivel judeţean şi a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere |
|
|
28 iunie-17 iulie |
Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă |
|
|
18-21 iulie |
Evaluarea dosarelor de înscriere |
|
|
22 iulie |
Afişarea listei candidaţilor admişi la evaluarea dosarelor |
|
|
25 iulie |
Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor şi remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere |
|
|
26-27 iulie |
Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere |
|
|
28 iulie |
Afişarea listei finale a candidaţilor admişi la evaluarea dosarelor |
|
|
29 iulie |
Stabilirea centrelor speciale de desfăşurare a probei scrise Repartizarea candidaţilor pe centre |
|
|
1 august-6 septembrie |
Transmiterea solicitărilor ISJ/ISMB către consiliile profesorale, autorităţile locale şi companii/ universităţi, în vederea desemnării membrilor comisiilor de interviu |
|
|
8 septembrie |
Desfăşurarea probei scrise |
|
|
8 septembrie |
Afişarea rezultatelor la proba scrisă |
|
|
8-9 septembrie |
Depunerea contestaţiilor la proba scrisă |
|
|
12-13 septembrie |
Soluţionarea contestaţiilor la proba scrisă |
|
|
13 septembrie |
Afişarea rezultatelor finale la proba scrisă |
|
|
14-18 septembrie |
Înregistrarea opţiunilor candidaţilor pentru unitatea la care candidează şi, în funcţie de opţiune, depunerea documentelor pentru unităţile de învăţământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.597/2021, cu modificările şi completările ulterioare |
|
|
19-20 septembrie |
Constituirea comisiilor pentru proba de interviu |
|
|
21 septembrie |
Publicarea graficului de desfăşurare a interviurilor |
|
|
22-29 septembrie |
Desfăşurarea probei de interviu |
|
|
23-30 septembrie |
Depunerea şi soluţionarea contestaţiilor la proba de interviu |
|
|
30 septembrie |
Afişarea rezultatelor finale ale concursului |
|
|
3 octombrie |
Exprimarea opţiunilor candidaţilor declaraţi admişi pentru mai multe funcţii/unităţi de învăţământ |
|
|
4 octombrie |
Validarea rezultatelor finale |
|
|
5 octombrie |
Emiterea deciziilor de numire |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar 2021
Dosarul de înscriere la concurs se încarcă în aplicaţia informatică dedicată şi trebuie să conţină obligatoriu următoarele documente:
a) Curriculum Vitae Europass, conform modelului prevăzut în H.G. nr. 1021/2004;
b) cerere de înscriere completată şi semnată de candidat, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;
c) cartea de identitate;
d) certificatul de naştere şi, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;
e) hotărârile judecătoreşti/alte documente pentru persoana care şi-a schimbat numele din diferite motive, dacă este cazul;
f) actele de studii: diploma de licenţă/certificatul de echivalare emis în condiţiile art. 149 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
g) ultimul document de numire/transfer/repartizare ca titular în învăţământul preuniversitar;
h) adeverinţă, eliberată de unitatea de învăţământ în care este titular, din care să reiasă şi vechimea în învăţământ, obţinerea calificativelor "Foarte bine" în ultimii 2 ani şcolari încheiaţi lucraţi efectiv la catedră sau în funcţii de conducere, îndrumare şi control, precum şi faptul că nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii doi ani şcolari anteriori anului desfăşurării concursului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;
i) cazier judiciar din care să reiasă că nu are antecedente penale;
j) certificat medical eliberat în temeiul prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, conform Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice şi al ministrului sănătăţii nr. 3.177/147/2015 privind aprobarea formularului specific al certificatului medical necesar pentru încadrarea şi menţinerea într-o funcţie de conducere sau de îndrumare şi de control din învăţământul preuniversitar;
k) declaraţie pe propria răspundere care să ateste că nu a avut statutul de "lucrător al Securităţii" sau "colaborator al Securităţii", conform modelului din anexa nr. 5 la prezenta metodologie;
l) declaraţie pe propria răspundere că nu se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate, conform anexei nr. 6;
m) declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea conţinutului documentelor din dosarul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta metodologie;
n) înainte de desfăşurarea probei de interviu, în intervalul stabilit pentru exprimarea opţiunilor privind funcţia/funcţiile, unitatea/unităţile de învăţământ pentru care optează, candidaţii vor încărca în aplicaţia informatică, pentru funcţiile care necesită condiţii speciale, şi următoarele documente, după caz:
1. documentul privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru CJRAE/CMBRAE;
2. documentul privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (4), pentru unităţile de învăţământ special, centrele de educaţie incluzivă;
3. documentul justificativ privind îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 3 alin. (5), pentru unităţile de învăţământ cu predare integrală în limbile minorităţilor naţionale sau cu secţii de predare în limbile minorităţilor naţionale, în care sunt normate una sau mai multe funcţii de director adjunct.
4. avizele prevăzute la art. 24 alin. (2) şi (3).
Pentru utilizarea aplicaţiei informatice dedicate, Ministerul Educaţiei elaborează proceduri specifice de utilizare.
(2) Documentul prevăzut la alin. (1) litera (h) se eliberează, la cererea candidaţilor, în maximum 5 zile lucrătoare de la solicitare.
02 Dec 2025 Ministerul Educației și Cercetării organizează miercuri, 3 decembrie, festivitatea de premiere a elevilor laureați la olimpiadele internaționale pe discipline școlare, desfășurate în anul 2025, a profesorilor care i-au pregătit și a...
()
02.Dec.2025
30 Noi 2025 Țara, definită în esență prin teritoriu și limbă, este a tuturor românilor, indiferent unde ne situăm în divergențele și polarizările dintre noi. Am vorbit, poate, primul, ca psiholog, despre neîncrederea interpersonală în țară și...
()
30.Noi.2025
29 Noi 2025 Studiul ESPAD 2024 ( Results from the European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs ) a arătat scoruri îngrijorătoare ale adolescenților români în privința unor comportamente adictive (ex.: alcool, droguri, fumat, jocuri de...
()
29.Noi.2025
29 Noi 2025 Ministerul Educației și Cercetării (MEC), prin Autoritatea Națională pentru Cercetare (ANC), este profund preocupat și implicat în ancorarea cercetării-dezvoltării-inovării românești în angajamentele față de diverse organizații...
()
29.Noi.2025
28 Noi 2025 Joi, 27 noiembrie 2025, s-a desfășurat, la Bruxelles, reuniunea Consiliului Educație, Tineret, Cultură și Sport (EYCS). Ministerul Educației și Cercetării a fost reprezentat de secretarul de stat Sorin Ion, care a susținut poziția...
()
28.Noi.2025
28 Noi 2025 Au fost publicate în Monitorul Oficial Normele metodologice privind organizarea și desfășurarea olimpiadelor și a concursurilor școlare și Regulamentul specific de întocmire a calendarelor de proiecte de educație extrașcolară. Ministrul...
()
28.Noi.2025
27 Noi 2025 Așa cum am spus în diverse contexte, viziunea mea este că Ministerul Educației și Cercetării este cel mai important minister al unei țări, deoarece aici se generează cunoașterea prin cercetare-dezvoltare-inovare (CDI) și se diseminează...
()
27.Noi.2025
26 Noi 2025 După prima rundă de întâlniri oficiale, marți, 25 noiembrie 2025, Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a efectuat o vizită la Departamentul de Stat al SUA (secțiunea de educație). În acest context,...
()
26.Noi.2025
26 Noi 2025 Marți, 25 noiembrie 2025, Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, s-a întâlnit, la Casa Albă, cu Excelența Sa Michael Kratsios , Consilierul pentru știință al Președintelui Statelor Unite ale Americii,...
()
26.Noi.2025
25 Noi 2025 Luni, 24 noiembrie 2025, ministrul Daniel David a semnat noul acord pentru derularea programelor FLEX - Future Leaders Exchange pentru România și FLEX Abroad (în România) , în cadrul ceremoniei organizate de American Councils for...
()
25.Noi.2025