Data |
Activitatea |
|
27 iunie |
Anunţarea concursului (publicarea funcţiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naţionale, a comisiilor de organizare la nivel judeţean şi a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere |
|
28 iunie-17 iulie |
Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă |
|
18-21 iulie |
Evaluarea dosarelor de înscriere |
|
22 iulie |
Afişarea listei candidaţilor admişi la evaluarea dosarelor |
|
25 iulie |
Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor şi remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere |
|
26-27 iulie |
Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere |
|
28 iulie |
Afişarea listei finale a candidaţilor admişi la evaluarea dosarelor |
|
29 iulie |
Stabilirea centrelor speciale de desfăşurare a probei scrise Repartizarea candidaţilor pe centre |
|
1 august-6 septembrie |
Transmiterea solicitărilor ISJ/ISMB către consiliile profesorale, autorităţile locale şi companii/ universităţi, în vederea desemnării membrilor comisiilor de interviu |
|
8 septembrie |
Desfăşurarea probei scrise |
|
8 septembrie |
Afişarea rezultatelor la proba scrisă |
|
8-9 septembrie |
Depunerea contestaţiilor la proba scrisă |
|
12-13 septembrie |
Soluţionarea contestaţiilor la proba scrisă |
|
13 septembrie |
Afişarea rezultatelor finale la proba scrisă |
|
14-18 septembrie |
Înregistrarea opţiunilor candidaţilor pentru unitatea la care candidează şi, în funcţie de opţiune, depunerea documentelor pentru unităţile de învăţământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.597/2021, cu modificările şi completările ulterioare |
|
19-20 septembrie |
Constituirea comisiilor pentru proba de interviu |
|
21 septembrie |
Publicarea graficului de desfăşurare a interviurilor |
|
22-29 septembrie |
Desfăşurarea probei de interviu |
|
23-30 septembrie |
Depunerea şi soluţionarea contestaţiilor la proba de interviu |
|
30 septembrie |
Afişarea rezultatelor finale ale concursului |
|
3 octombrie |
Exprimarea opţiunilor candidaţilor declaraţi admişi pentru mai multe funcţii/unităţi de învăţământ |
|
4 octombrie |
Validarea rezultatelor finale |
|
5 octombrie |
Emiterea deciziilor de numire |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar 2021
Dosarul de înscriere la concurs se încarcă în aplicaţia informatică dedicată şi trebuie să conţină obligatoriu următoarele documente:
a) Curriculum Vitae Europass, conform modelului prevăzut în H.G. nr. 1021/2004;
b) cerere de înscriere completată şi semnată de candidat, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;
c) cartea de identitate;
d) certificatul de naştere şi, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;
e) hotărârile judecătoreşti/alte documente pentru persoana care şi-a schimbat numele din diferite motive, dacă este cazul;
f) actele de studii: diploma de licenţă/certificatul de echivalare emis în condiţiile art. 149 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
g) ultimul document de numire/transfer/repartizare ca titular în învăţământul preuniversitar;
h) adeverinţă, eliberată de unitatea de învăţământ în care este titular, din care să reiasă şi vechimea în învăţământ, obţinerea calificativelor "Foarte bine" în ultimii 2 ani şcolari încheiaţi lucraţi efectiv la catedră sau în funcţii de conducere, îndrumare şi control, precum şi faptul că nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii doi ani şcolari anteriori anului desfăşurării concursului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;
i) cazier judiciar din care să reiasă că nu are antecedente penale;
j) certificat medical eliberat în temeiul prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, conform Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice şi al ministrului sănătăţii nr. 3.177/147/2015 privind aprobarea formularului specific al certificatului medical necesar pentru încadrarea şi menţinerea într-o funcţie de conducere sau de îndrumare şi de control din învăţământul preuniversitar;
k) declaraţie pe propria răspundere care să ateste că nu a avut statutul de "lucrător al Securităţii" sau "colaborator al Securităţii", conform modelului din anexa nr. 5 la prezenta metodologie;
l) declaraţie pe propria răspundere că nu se află în una dintre situaţiile de incompatibilitate, conform anexei nr. 6;
m) declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea conţinutului documentelor din dosarul de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezenta metodologie;
n) înainte de desfăşurarea probei de interviu, în intervalul stabilit pentru exprimarea opţiunilor privind funcţia/funcţiile, unitatea/unităţile de învăţământ pentru care optează, candidaţii vor încărca în aplicaţia informatică, pentru funcţiile care necesită condiţii speciale, şi următoarele documente, după caz:
1. documentul privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (3), pentru CJRAE/CMBRAE;
2. documentul privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 3 alin. (4), pentru unităţile de învăţământ special, centrele de educaţie incluzivă;
3. documentul justificativ privind îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 3 alin. (5), pentru unităţile de învăţământ cu predare integrală în limbile minorităţilor naţionale sau cu secţii de predare în limbile minorităţilor naţionale, în care sunt normate una sau mai multe funcţii de director adjunct.
4. avizele prevăzute la art. 24 alin. (2) şi (3).
Pentru utilizarea aplicaţiei informatice dedicate, Ministerul Educaţiei elaborează proceduri specifice de utilizare.
(2) Documentul prevăzut la alin. (1) litera (h) se eliberează, la cererea candidaţilor, în maximum 5 zile lucrătoare de la solicitare.
14 Sep 2023 Astăzi, 14 septembrie, a fost aprobată Hotărârea de Guvern privind repartizarea unor sume prevăzute în bugetul Ministerului Educației către bugetele locale pentru finanțarea lucrărilor de amenajare a grupurilor sanitare în unitățile de...
()
14.Sep.2023
14 Sep 2023 În urma apelului de proiecte Dotarea unităților de învățământ și a unităților conexe , deschis și derulat de Ministerul Educației în perioada 19 decembrie 2022 - 29 martie 2023, au solicitat și primit finanțare 5.846 de școli și unități...
()
14.Sep.2023
12 Sep 2023 Prim-ministrul Marcel Ciolacu, ministrul Educației, Ligia Deca și ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, Adrian-Ioan Veștea, au partcipat marț i, 12 septembrie, la ceremonia de semnare a contractelor de finanțare...
()
12.Sep.2023
11 Sep 2023 Având în vedere informațiile apărute în spațiul public cu privire la modificările propuse de Ministerul Educației prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de coordonator național, pentru ajustarea unor ținte și...
()
11.Sep.2023
11 Sep 2023 Începutul anului școlar aduce, pentru fiecare dintre noi, un amestec de emoții. Sunt sigură că, pe chipurile tuturor celor prezenți la școală astăzi, copii, profesori, părinți, bunici, ați putut citi emoția pe care doar un nou început o...
()
11.Sep.2023
08 Sep 2023 Guvernul României a aprobat astăzi, 8 septembrie, normele metodologice privind acordarea facilităților de transport pentru elevi și studenți. În privința facilităților de transport acordate elevilor, menționăm următoarele: Elevii din...
()
08.Sep.2023
04 Sep 2023 Astăzi, 4 septembrie, în ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, a fost avizat proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea normelor metodologice privind transportul studenților, document aflat, de...
()
04.Sep.2023
01 Sep 2023 Reperele metodologice pentru aplicarea curriculumului național la clasa a XI-a în anul școlar 2023 - 2024 au fost elaborate pe discipline/module/grupe de discipline/domenii de pregătire profesională , inclusiv pentru învățământul...
()
01.Sep.2023
29 Aug 2023 Rata finală de promovare (toate promoțiile), înregistrată în a doua sesiune a examenului național de bacalaureat 2023 (după soluționarea contestațiilor), este 32,5%. În ansamblu, se constată o majorare de 2,7% față de rezultatele...
()
29.Aug.2023
29 Aug 2023 La sediul Ministerului Educației s-a desfășurat evenimentul de semnare a unui protocol de colaborare, în vederea demarării Campaniei de informare și prevenție a consumului de tutun și a utilizării dispozitivelor electronice de furnizare...
()
29.Aug.2023